i never wanna see you cry,

julafton 24/12-08
härliga julklappar, absolut. men annars hatar jag julen så jävla mycket.
ingen familj ingenting. okej om vi fortfarande vart en familj, men nu är vi
inte det längre. och det är rätt jobbigt eftersom julen är till för att umgås med
familjen. typ som att den inte är gjord för skiljda familjer.
just julen påminner mej om hur allt var när mamma och pappa var gifta
och vi bodde på brattberget i rosenhill, alllt var perfekt, inget är helt perfekt
men för oss var det de, eller det verkade så iaf, jag var liten och såg kanske
inte hur det var mellan mamma och pappa. om det var dåligt så döljde dom
det bra iaf. alla i familjen var samlad och alla var lyckliga och glada.
nu ser jag julen på ett  helt annat sett, stress stress stress och ångest.
eftersom våran familj och släkt inte kan fira jul ihop så blir det bara åk hit
 och dit. förr var det bara farmor och farfar på morgonen sen gick alla upp
till rosenhill och mormor och morfar kom till oss.
 nu är det jag, pappa och hans sambo och bror hem till farmor och farfar
för att äta julfrukost med pappas bror och hans familj. efter att vi ätit
frukost så öppnar vi julklapparna vi får av farmor och farfar. sen när vi är klara
där så ska vi till pappa och öppna julklapparna där och sedan till mormor och
morfar. hos mormor och morfar är det mamma, jag, bror, mormor och morfar,
mammas bror och hans sambo, sedans några va deras söner, kusin och halv
kusiner. sen efter att vi ätit mat där så ska vi till mamma för att öppna julklpparna
ifrån mamma och mormor och morfar. så man ska bara fara hit och dit i stress.
alla verkar se julen som nått rolig, det är den dagen jag hatar mest på hela julen,
inga högtider är roliga längre. allt dessa pga att mamma och pappa
gick skiljda vägar ? guess so..
sen har man den här jävla pms skiten, det gör inte saken lättare heller,
känslorna bara bubblar.

julklapparna var :
  • eee pc
  • jeans - killah
  • tröja
  • glas till min samling
  • påslakan sett
  • prydnads saker
  • smink
  • akvarellblock
  • present kort på jc och gina
  • smyckeskrin
  • skinnjacka - rock and blue
  • mjukisdress - nike
  • pengar
var lite till, svårt att komma ihåg allt sådär.

26/12 - 08
Igår kilade jag och Madde till Västerås för en dags shopping, och det
var trevligt. Började med att äta på subway, kalkon macka för min del
och kyckling för Maddes, gott var det iaf. Sen började vi att trängas
bland allt follk som var i affärerna, det var jobbigt men fyndade ju lite iaf .
  • svart spetströja
  • röd spetsbh med matchande trosor
  • fler trosor
  • SWE t-shirt till mig
  • SWE t-shirt till Chrille
  • SWE t-shirt till bror
  • väska, som jag fick av Chrille i julklapp, as nöjd :)
Sen var det inge mer tror jag.

27/12 - 08
snart ska jag gå upp på stan och kolla
efter ett vitt linne som jag kan ha under spetströjan. Bara Madde kan vakna,
Chrille är i Örebro med Ille och köper fyrverkerier. Nyårs middag ikväll, trevligt
värre tycker jag allt.

Later dude,

Kommentarer entry

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback