Barn ska inte ha BARN!

Ne jag tycker det är helt fel att barn skaffar BARN!
Alla har säkert läst om Alfie Patten och hans flickvän Chantelle Steadman,
Alfie är 13 år och Chantelle är 15, alltså kan man säga att dom vart med barn
när dom kanske var 12 och 14 år gamla. Visst dom kanske är jätte lycklige,
men hur har dom tänkt att allt ska gå ihop? Dom är fortfarande bara barn båda
två, och jag tycker inte barn ska ha barn. Tycker nästan det är sorgligt, men förstår
ändå att dom är glada över att ha fått sig en liten bebis. Läste dock nu på
Expressens hemsida att dom ska göra ett faderskaps test för att verkligen se
om barnet är Alfies.
 Visst, jag vet inte vad jag skulle göra om jag vart med barn. Men jag äter ändå
p-piller och skulle inte ha sex utan skydd om jag inte åt det. Men det finns ändå
en liten risk att man kan bli med barn när man äter p-piller och händer det mig.. så ja,
jag kan varken svara ja eller nej på den frågan. För dels så vill jag leva livet, upptäcka
och resa, hitta mig det rätta jobbet, hinna utbilda mig till det jag vill bli innan jag skaffar
mig ett litet barn, om jag nu ens kommer skaffa ett, men det tror jag. Men skulle jag ha
den oturen att jag blev gravid så vet jag faktiskt inte, tänk om man gör abort så kan man
inte få barn igen efter det, hemsk tanke. Var förut en tjej som hade gjort för många aborter
så att hon inte kunde göra en till utan hon blev tvungen till att föda barnet, annars fanns
risken för henne att hon aldrig skulle kunna skaffa barn. Hon hade 3 alternativa pappor.
Tycker det är sorgligt. Jag tycker att man ska skaffa barn när man är redo, har pengar, jobb
och möjlighet till att klara av det. Men tror inte man har det så när man är 13 och 15 år
gamla, men dom kommer nog få stöd av familjen så att dom klarar av det..
Ändå så tycker jag att det är lite läskigt, och barn ska inte ha BARN!

Later dude,

Kommentarer entry

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback