När vänner såras,

När en av ens bästa vänner får ett brustet hjärta är det klart
att man finns där för dom och ställer upp, oavsett vad som hänt.
Jag skulle aldrig kunna skita i någon vän som kom till mig och
behörvde tröst, oavsett vad min vän gjort mig tidigare - jag funkar
inte så.
Det värsta jag vet är att se andra ledsna, dom som står mig nära.
Tycker det är grymt jobbig, och som vän är det min plikt att ställa
upp och stötta oavsett vad. Rätta mig om jag har fel.
Visst kanske inte skulle ställa upp om personen sårat mig djupt.
Det har dock hänt, men finns ändå där för henne för vi har vart vänner
grymt länge, och alla gör misstag och jag gjorde mitt. Sen gjorde
hon sitt.
Finns man där för sin vän nu, så finns vännen tillbaka. Men om vännen
bara tar och tar och inte ger något tillbaka, då är det inte värt det.
Man ska bemöta folk så man vill bli behandlad själv.
Handlar allt bara om sex nu förtiden ? Finns det några seriösa
personer kvar ?

Jag tror mycker handlar om sex, men tror att det finns seriösa personer
också. Folk är så fega.. Vissa låter sina ex styra och ställa över dom.
Dom vet att dom fortfarande har makten kvar över personen som den
tidigare vart tillsammans med, så då passar dom på att utnyttja det.
Vissa klarar inte av att se sitt ex glad med en annan person, eller att
personen ska vara lycklig. Men vad tjänar man på det egentligen ? Jag
förstår mig inte på hur vissa människor tänker helt enkelt. Sen så är t.ex.
föredetta pojkvännen så dum att han köper det den tidigare flickvän håller
på med, som "jag saknar dig", "förlåt för att jag var otrogen emot dig".
HALLÅ ? En gång otrogen, alltid otrogen. Speciellt när personen vart
otrogen flera gånger, med flera olika killar. Hur kan man acceptera det?
Det är ett typiskt sett över kontroll behov. Fast en sak, om man vart
otrogen engång, så tror jag att dte kan vara så att det inte händer igen.
För man kanske insåg hur fel det var och att man inte kan ha det på
sitt samvete, men händer det flera gånger så tror jag att det är svårt att
ändra på sig - en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket!
Man har sina chanser, sumpar man det så är det kört.

Finns här för mina vänner, och det tänker jag alltid göra och ni vet vilka
ni är, älskar er <3
Later dude,

Kommentarer entry

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback