Nattis,



Min dag idag har varit rätt lugn.
Jag vaknade och drog på mig kläder och smink, sen tog jag
men mig Mazze och knallade upp på stan. När jag gick mellan
konsum och Titt-in så hörde jag att det var någon som knacka
ivrigt på fönstret och det var ingen annan än lilla Ann. Hon kom
ut och vi pratade lite, trevligt som alltid.
Ann och hennes mor tog mig sällskap till pappas jobb för de
skulle kolla på lite smycken, jag passade på att lämna kvar
Mazze, för vill inte knyta fast honom utanför affären.
Sen gick jag till bokhandeln och handlade tre stycken böcker,
och min gulliga mormor hade redan vart där och handlat en bok
till mig. Den boken ville jag verkligen ha också, men jag vet
varför hon köpte den till mig och det är för att hon vill att jag ska
göra att litet stendjur åt henne. Så ska bli spännande och se vad
det är jag ska börja att göra. Kanske blir så bra att jag kanske till
och med kan sälja dom för en liten summa pengar, kanske 20 kr
styck sen 5 kr tyrare och billigare beroende på stenens storlek.
Tycker det låter som en himla bra idé. Tackar min goa mormor för det,
boken var även ett tack för att jag kommer och bakar med henne en
gång i veckan, men det gör jag ju för att jag tycker det är kul och gott
för den delen, och trevligt. Gillar mormor och morfar enormt mycket,
dom står mig väldigt nära.
Efter bokhandeln så gick jag hem för att väcka sömntutan Chrille, haha.
Klockan var väll halv fyra innan han drog på sig kläderna.
Nettan kom också på besök (pappas sambos dotter), hon är också
en av mina favoriter. Vi är så enormt lika varandra, och det är bra.
Tror Lena ser likheter i oss nästan hela tiden, och hon påpekar det också,
"sådär gör Nettan med" "Det där kunde ha kommit ur Nettans mun", haha.
Men dom som känner Lena vet ju hur hon är, och det gillar vi henne för.
Pappa, Robin och Lena kom hem. Pappa och Robin drog iväg för att
jobba med pappas andra firma som han driver.
Chrille åkte iväg till Örebro med Kalle och Puh.
Så jag och Lena passade på att beställa pizza, mums. Finns ingen goare
pizza i Arboga än den som kommer ifrån Viking, iaf när det är kebab pizza.
Annars är det ju Sicilia som är på toppen.
Sen satt jag bara och slappa framför TV:n. Sen kom Chrille tillbaka
och då hade han med sig smörgåstårta som vi alla åt med glädje, den
var faktist grymt god, ska försöka tigga till mig receptet på den av Chrilles
mormor och morfar.
Gick kvälls promenad med Mazze, sen nu ligger jag i sängen och Chrille
sitter vid datorn och glor runt lite.

Börjar bli lite trött, kanske ska börja läsa i en av böckerna jag köpte ?
God natt på er
Later dude,

Kommentarer entry

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback