I'm not home, but my shoes are. Leave them a message.

Var en rätt jobbig dag, som jag förstod igår innan jag somna så skulle
jag absolut inte orka upp och åka med 07.20 bussen, inte en chans. Så
det vart en liten extra sovmorgon och tog den senare bussen till skolan.
Chrille ringde mig ifrån praktiken vid 7 för att se så att jag var vaken, tack.
Sen knallade jag till skolan med sällskap av Madde, alltid lika trevligt med
henne. Sen gick vi skiljda vägar, hon mot ishallen och jag mot stationen.
På bussen träffade jag Sara och Linda. Tog en prat stund med Sara innan
vi båda gick in för att ha lektion.
Ju mer dagar det går desstu närme har jag kommit min vän Marcus flickvän
närmre och närme, Malin heter hon. Jag gillar henne, hon är snäll, trevlig,
omtänksam - helt klart allt som en bra vän ska vara. Fast egentligen så
känner vi inte varandra så jätte bra, men det kommer mer och mer känner
jag och det uppskattas.
Det började väll i somras tror jag. Det var som fest hos Samuel (som det
var nästan hela tiden), alltid lika trevligt. Det var där jag träffade Malin första
gången. Helt klart var första intrycket att hon såg söt och snäll ut, en bra
tjej för Marcus helt enkelt. Man började att små prata lite som man oftast
gör på fest, sen har vi bara pratat mer och mer. Vi kände knappt varandra
när misshandeln hände, men både Malin och Marcus kom dit och pratade
med mig straxt efter händelsen inträffat. Det visar att man är en genom
god människa. Malin och jag har planerat att ta en liten "mini-shopping-runda"
på stan någon dag i Köping, trevligt trevligt.
Tillbaka till den dåliga dagen, jag vart dyngsur om mina fötter eftersom
uggsen läcker in lite, eller snarare MYCKET. Mina fötter blev isbitar.
Min sko i lera gick sönder och tavlan på mig och Chrille blir helt fel.
Vart inte bättre av att traska i sina blöta skor med vattenpöl i och isbitar till
stationen i hopp om att få komma hem fort till en varm pojkvän och en varm
säng, men fel hade jag. Tåget var försenat som vanligt. Så fick stå och
frysa ett bra tag innan jag kom hem till pojkvännen min.

Idag kände jag också att det var dags att åka hem och hälsa på mamma,
så är hemma hos henne nu, ligger i min säng och kollar på Sex and the city
avsnitten, lika bra som vanligt.

Igår kväll mös jag och Chrille till en film innan vi skulle sova. Vi kollade på
The curious case of Benjamin Button. Jag gillade filmen, men den var lite
skum, men jag gillade den. Brad Pitt är ju med i den, och han är ju en riktig
go bit om jag säger så, jag mådde helt enkelt toppen igår - en snygging
på filmen att glo på och den snyggaste som låg och höll om mig, helt
perfekt var det, hehe. Tänker inte berätta så mycket om filmen med tanken
på att folk som läser detta har planer att se den, men han föds iaf gammal
och blir yngre med åren medans alla andra blir äldre. Jag rekomenderar
den iaf.

Men men, sängen kallar eller ja, snart iaf. Lång skoldag imorgon, inget
jag känner mig direkt pepp inför, men det måste göras.
Längtar till två veckor vid stranden,  oh yes.

Later dude,

Kommentarer entry
Postat av: Thilda

Jag vill också se den filmen, men tror likadant som du säger att den är rätt skum.

2009-01-21 @ 08:02:35
URL: http://discord.blogg.se/
Postat av: Karin

Se den, den är se värd helt klart :)

2009-01-21 @ 12:49:53
URL: http://bergmank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback