Engelska läxa,

Ja nu sitter jag och gör min engelska läxa, och lyssnar
på Rihanna. Jag älskar spotify, finns inget bättre helt seriöst!

What is love? it is not hereafter;
Present mirth has present laughter;
What's to come is still unsure:
In delay there lies no plenty;
Then come kiss me, sweet and twenty
Youth's a stuff will not endure.

Vad är kärlek? Det är inte nedan;
Nuvarande munterhet har nuvarande skratt;
Vad som är att komma är fortfarande osäkert:
I dröjsmål det ligger något gott;
Då kommer kyss mig, söta och tjugo,
Ungdom är ett sånt som inte kommer att uthärda.

Vet inte om det är rätt översatt men tycker det låter
någerlunda bra.. svårt just när det är en dikt också.
Men det får duga så länge. Ska tolka det sen, men
vet inte riktigt hur, men det löser sig.

Vet inte om jag orkar med det här ?
Later dude,

Kommentarer entry
Postat av: Madde

spotify är as bra :D

2009-03-04 @ 23:55:31
URL: http://norlingm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback