Helgen:

Nu har jag duschat klart så nu kan jag berätta om helgen,

Fredag:


Jag lyckades kämpa mig upp ur sängen, tro det eller ej. Även fast
Chrille var ledig ifrån skolan och låg kvar i sängen och tryna, var
riktigt frästande att ligga kvar. Men jag kämpade mig upp, hehe. Åkte
med tidiga bussen 07.20 till Köping för att ha bild och form fördjupning.
Jobbade med min tavla som är 50 x 50.


Såhär såg den ut första gången jag tog kort på den.


Såhär ser den ut efter dagens arbete, tro mig när jag säger att det är
svårt för det är det. Ska bli en serie med tre tavlor, detta är mitten tavlan.


Efter lektionen kom min snälla mormor och morfar för att hämta mig och
Malin. Dom körde oss till Arboga, så vi slapp vänta på tåget eftersom jag
skulle iväg till Örebro.
Hann lagom komma innanför dörren innan vi skulle åka vidare mot Örebro.
Madde och Sussi plockade upp mig, Chrille och Alex. Sen bar det av för
shopping.
Vi gick runt på Marieberg, hade en oturs dag efter som det jag ville ha
inte fanns i min storlek! Hittade en stickad tröja bara som jag köpte.
Hittade min favorit bh i läckra höst färger, men fanns inte i min storlek i
ngn av färgerna -SUCK-, just my luck.. Inga uggs i min storlek heller, fyfan!
Så Linda om du läser det här, vet att vi har samma favorit bh så har de
kommit in i två superläckra höst färger!
Den stickade tröjan jag ville ha från VILA fanns inte heller utan bara i storlek L!

Vi åt på Max, mums! Sen gled vi till Ikea. Vi fyndade lite, plädar, klädhängare
som man hänger på dörren, laptop bord (som jag är skit nöjd med, datorn blir inte
varm och mycket lättare att ligga med den i knät).

Shoppade även ett tecknarsett som bestod av :
Med 2 grafitpennor, knådgummi, 2 ritkol, träkol och stompfer (som man
annvänder till utjämning).

Sen köptes det massa godis och chips. Två spel till x-box, GH 5 och sen ett frågesport
spel.
Så vart en hemma kväll med massa mys. Jag och Chrilles mamma Sussi beställlde
kina mat som vi åt framför TV;n till Idol. Så glad för mina favoriter har gått vidare,
en av dom är Tove, så enorm röst i en liten kropp.



Här är den stickade tröjan jag köpte, den är mörk grå, syns inte
så jätte bra på bilden dock. Sen är det bara gamla Wrangler jeans,
linné från ginatricot, pandora armband och D&G klocka som jag
har på mig. Man ser lite av mina nya tofflor som jag köpte med,
glömde nämna dom. Skit mysiga baby rosa, haha.


Så ser dom ut, Baby rosa med ludd i, riktiga mys tofflor!


Köpte detta till lilla kissen också, tänkte att eftersom hon
är en tjej så ska hon självklart ha en rosa boll och en rosa mus!

Lördag:
Bestod av sovmorgon, pluggande och mys.

Söndag:
Sov morgon till kvart i två, skönt! Mamma ringde och sa att hon var hemma, så
gick över till henne för att kolla hur hon mådde. Hon opererades i veckan, och allt
gick iaf bra. Så det var skönt. Vi tittade på TV sen kom Chrille över och vi gick till
konsum och handla lite, sedan vidare till Pizzeria Viking och köpte med oss mat
hem, så satt vi och mös lite hemma hos mamma. Vi ska dit och äta imorgon med.
Sen när vi kom hem hit så har jag pluggat och det har gett resultat!
Nu ligger jag i sängen med Maddes lilla kissekatt på magen, kan ju säga att hon
sover som en stock, haha.

Imorgon blir det skolan, har formgivning. Så ska jobba med min kruka i
svart lera.



Så här ser långsidan ut, har använt mig av råg för att få mönstret i leran
och tyckker faktiskt att det ser rätt bra ut. Så imorgon ska jag försöka att
hinna göra de tre andra delarna så jag sedan kan göra en mindre kruka
också.

Later aligator!

Kommentarer entry

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback